29 mars 2009

Jag är värdelös...

...på att blogga. Har inte skrivit en rad denna veckan. Jobbet har väl varit lugnt, vi fick info om vad stoppdagarna betyder. Och det betyder att vi kommer vara lediga alla fredagar fram till nyår och för oss som jobbar skift betyder det att vi avstår årets löneförhöjning, 4 dagar kommer vi ha kompentensutveckling och sen får vi ta tre av våra semesterdagar. Så vi är inte alls särskilt drabbade. Vi kommer alltså inte få sänkt lön på grund av det här. Så för min del rädda detta avtalet mitt jobb.

Så vad har hänt i veckan, hmm kommer knappt ens ihåg den. Blev väldigt sent en kväll i veckan iaf, och det sabbade hela min vecka sömnmässigt. Har varit så otroligt trött!

På fredagen gick jag, Ellen, Sofie och Frida till simhallen. Plaskade runt lite, bastade, bubblade och sånt man gör i simhallen. Sen gick vi hem till mig och åt räkor, aioli, lite gott bröd, ost, kex och sallad. Sen blev det Let´s dance finalen. Fel vann! En skam att inte Laila vann. Magnus shownummer var ju bara ploj!

På lördagen åkte familjen till Kalmar, blev inte så mycket shopping för min del. Lite leggings, ett puder och en rosa minimus till min dator:) Just det jag var ju i Kalmar i veckan me en kväll. Skulle kolla på en soffa men den var inget att ha. Kom hem med en kjol från Rut mfl, topp från Gina, halsband från Aima och lite smågrejer från Ikea. Längtar så efter nya lägenheten!

Efter shoppingen åt vi på Rasta, ät två betala för en:) Gott var det.

På kvällen blev det mycket lugnt, satt i min ensamhet och drack vin och kollade på Portugal - Sverige. Rätt trist match måste jag säga. Och Nuno lyste med sin frånvaro, till min besvikelse.

Idag blev vi av med en timmes sömn, suck och stön. Tog en promenad med min mor, skönt. Sen åkte jag och solade en sväng. Har inte blivit mycket gjort idag, ska träffade Madde snart för en promenad.

Idag när vi var ute och gick såg jag förresten en fjäril, två larver och en humla. Slå dom vårtecknen!

Inga kommentarer: