21 april 2009

Bland ipren och acetylcystein

Jahapp, så blev man då sjuk. Klarat mig länge nu.

På lördagen blev det grillning hos Madde och Stoffe, lite vin och grogg. Sen ville Stoffe ha revansch på Buzz, då jag sist vann hela baletten. Spelade fyra rundor, varav jag vann fyra. Tur att man är så ödmjuk. Kul att man kan va bra på nåt iaf.

På söndagkvällen började jag känna att det kliade lite i halsen. Måndag morgon och jag vaknar genomförkyld men tänker att jag nog ändå klarar av en jobbdag. Och det gjorde jag, efter lite gnäll och ett antal tabletter. Kom hem och gick och lade mig. Sen kom syrran och vi åt lite smörgåstårta som jag gjort dagen innan. Kände mig hyfsat okej. Men blev tidigt i säng. Låg och snurrade hela natten och tänkte på jobbet, jobba eller inte jobba? Vaknade kvart i fem, tog febern...39 grader. Inte jobba blev det. Tog en tablett och somnade om. Vaknade några timmar senare, febersvettig som bara den. Usch hatar att vara sjuk.

Så idag har man inte gjort mycket, sovit, kollat tv, läst alla möjliga bloggar, släpade mig upp till duschen iaf, lagade pasta och en räk/curry pastasås och diskade. Så nu ligger jag bara på soffan igen.

Blir hemma imorrn med, satsar på att jobba på torsdag.

Inga kommentarer: