14 april 2009

Fint väder = bloggtorka

Som sagt det har varit så fint väder på sista tiden så då är ju det sista man vill göra att sitta inne och blogga. Men nu ska jag ta ett litet ryck, idag iaf:)

Så vad har hänt sen sist? Påsken kom och gick. Skönt att vara lite långledig. Och särskilt med tanke på vilket toppenväder vi hade. Har varit ute och promenerat mycket och njutit av solen. Frukost på trappen och öl i solstolen.

På skärtorsdagen var Ellen hemma hos mig på kvällen, vi kollade lite film och lite så bara. Långfredagen var det dags för släktkalas i Tvärskog. Strålande solsken, så mellan matsittningarna blev det glassande i solen. Och massa mat blev det, typ samma som julbord, jättegod punchglass och sen fika på det. På kvällen satt jag, Ellen, Frida, Sofie och Sara i mammas och pappas uterum och drack vin och pratade skit.

På lördagen var det dags för grillfest hos systrarna Jonsson i Idehult. Hann spela lite Uno och yatzy innan den goda maten. Massa mums blev det. Sen blev det dans, böghög, snubbel, snopp-prat, rödvinsspill och allmänt trevligt:) Slutade med en trevlig efterfest hos mig. Lite godis, skitprat och Winnerbäck. Tiptop.

På dagen på lördagen träffade jag Malin som var hemma på visit från Sthlm. Vi gjorde Nybro på en halvtimme typ, sen köpte vi frallor och gick hem på fika hos mina föräldrar.

Resten av helgen var fylld av sol, sol, sol och massa fikor...hos mig, hos mor och hos mormor.

Idag har jag varit duktig och varit och tränat. Träffade Louise i parken häromdagen så då bestämde vi träningsdejt. Alltid lättare att komma iväg när man är två.

Inga kommentarer: